وبـلاگ آمـوزشـی

بهترین ابزارها برای یافتن کلمات کلیدی در سال ۲۰۲۰

در حال حاضر همه ما کمابیش می‌دانیم که عنصر کلمه کلیدی کمک شایانی به موقعیت مقاله ما می‌کند. به همین دلیل برای هر مقاله خود به دنبال بهترین کلمه کلیدی می‌گردیم. آیا به دنبال بهترین ابزارها برای یافتن کلمات کلیدی در وبسایت وردپرسی خود هستید؟ به کار بردن کلمه کلیدی برای رشد ترافیک سایت شما حیاتی است. این کار به شما کمک می‌کند یک محتوای عالی بنویسید تا ترافیک جستجوی طبیعی در سایت شما افزایش یابد.
چالشی که بوجود می‌آید این است که جستجوی کلمات کلیدی در وردپرس می‌تواند دشوار باشد خصوصا اگر تقریبا در زمینه‌ی سئو (بهینه‌سازی موتور جستجو) تازه‌کار هستید. در این مقاله بهترین ابزارها برای کلمات کلیدی را که متخصصان برای افزایش ترافیک وبسایت خود از آن استفاده می‌کنند، با شما به اشتراک می‌گذاریم.

 

ابزار تحقیقی سئو چیست؟

ابزار تحقیقی سئو به شما کمک می‌کند تا ایده‌های مربوط به عنوان را که مردم در موتورهای جستجویی همچون گوگل به دنبال آن‌ها هستند ،بیابید.
این کار کمک می‌کند تا ایده‌های مربوط به محتوا را که مشتریان شما به دنبال آن‌ها هستند دریابید. شما می‌توانید برای استراتژی محتوای خود برنامه‌ریزی کنید تا آن عناوین را در پست‌های بلاگ و صفحات فرود خود پوشش دهید.

 

بهترین ابزارها برای یافتن کلمات کلیدی

ابزار تحقیق کلمه‌ی کلیدی همچنین به شما کمک می‌کنند تا در زمانی که رقبای شما در رتبه‌بندی بالا قرار دارند، کلمات کلیدی را از حالت قفل درآورید. سپس می‌توانید محتوای خود را با توجه به آن کلمات کلیدی هدف ارتقا دهید و ترافیک آن‌ها را بدزدید و از آن خود کنید. حال به کمک هم به بررسی بهترین ابزارها برای یافتن کلمات کلیدی می‌پردازیم.

 

۱- SEMrush

SEMrush یک پک کامل سئو است که دارای تمام ابزارهای مورد نیاز شما برای جستجوی کلمات کلیدی است. با استفاده از ابزار Keyword Overview می‌توانید یک کلمه‌ی کلیدی را تایپ کنید و یک تصویر کامل از تمام چیزهایی که نیاز دارید بدانید، دریافت کنید. این موارد شامل این هستند که چند نفر از مردم در مورد این کلمه‌ی کلیدی جستجو کرده‌اند، آیا میزان محبوبیت این کلمه‌ی کلیدی در حال افزایش است و یا از محبوبیت آن کاسته می‌شود (ترند) و بسیاری از موارد دیگر.

۲- Answer ThePublic

یکی دیگر از بهترین ابزارها برای یافتن کلمات کلیدی، Answer ThePublic است که کمی متفاوت‌تر از اکثر ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی در وردپرس عمل می‌کند و نتایج را در یک فرمت بصری زیبا به نمایش می‌گذارد (با این حال شما می‌توایند این موارد را در یک لیست مشاهده کنید و فایل csv را از میان نتایج دانلود کنید).

۳- Ubersuggest

Ubersuggest یک ابزار رایگان از Neil Patel است که حجم داده‌های جستجو و کلمات کلیدی پیشنهادی را نشان می‌دهد. این ابزار همچنین به شما می‌گوید کلمه‌ی کلیدی موردنظر برای اینکه رتبه بیاورد، تا چه حد دشوار است و موارد دیگری را نیز نمایش می‌دهد.

علاوه بر مشاهده‌ی بسیاری از پیشنهادات موجود در مورد کلمات کلیدی مرتبط، همچنین می‌توانید یک جدول از 100 نتیجه‌ی برتر گوگل در رابطه با آن کلمه‌ی کلیدی را مشاهده کنید. همچنین می‌توانید میزان تخمینی بازدید، تعداد لینک‌های خروجی، نمره‌ی دامنه و تعداد کلی اشتراک ‌گذاری‌های اجتماعی را نیز ببینید.

۴- Ahrefs

Ahrefs از بهترین ابزارها برای یافتن کلمات کلیدی است که امکاناتی مشابه با SEMrush را ارائه می‌دهد و یک جایگزین عالی برای جستجوی کلمات کلیدی است. با استفاده از Ahrefs می‌توانید تنها با تایپ کردن یک کلمه‌ی کلیدی در کادر جستجو به ایده‌های مربوط به کلمه‌ی کلیدی دست یابید. پس از این، یک لیست کامل از کلمات کلیدی پیشنهادی مشاهده می‌کنید.

شما همچنین می‌توانید از Ahrefs برای مشاهده‌ی محتویاتی که رقبای شما براساس آن‌ها رتبه آورده‌اند (اما شما رتبه نیاورده‌اید) استفاده کنید. بنابراین می‌توانید کلمات کلیدی جدیدی را با توجه به آن موضوعات فراهم کنید.
Ahrefs و SEMrush بسیاری از ابزار مفید دیگری همچون گزارش‌هایی که لینک‌های خراب را در سایت شما پیدا می‌کنند را ارائه می‌دهند.

۵- Google Keyword Planner

Google Keyword Planner حقیقتا به جهت استفاده‌ی تبلیغ‌کنندگانی که می‌خواهند در گوگل تبلیغات انجام دهند طراحی شده است. با این حال همچنان یک ابزار مفید برای سئو محسوب می‌شود و رایگان است.

برای دسترسی به این ابزار به حساب کاربری گوگل نیاز دارید. اگر از پیش، حساب کاربری ندارید باید یک حساب بسازید و جزئیات مربوط به پرداخت خود را وارد کنید، اما نیازی به ایجاد یک کمپین فعال و یا پرداخت برای هیچ موردی وجود ندارد.
زمانی که از طریق حساب کاربری Google Ads خود به Keyword Planner دستیابی پیدا کردید، می‌توانید هر کلمه‌ی کلیدی‌ای را در آن تایپ کنید و داده‌های (داده‌های بسیار تقریبی) مربوط به اینکه هر ماه چه میزان جستجو در مورد آن صورت می‌گیرد را مشاهده کنید. شما همچنین ایده‌های مربوط به کلمات کلیدی مرتبط را نیز مشاهده می‌کنید که می‌توانید آن‌ها را دانلود نیز بکنید.

 

نتیجه نهایی

قدرت کلمات کلیدی آن زمان مشخص می‌شود که تصمیم می‌گیریم محتوای با هدفی را تولید کنیم. در واقع می‌توان گفت این کلمات هدف سایتمان را مشخص می‌کنند. حال اینکه چگونه باید بهترین گزینه را انتخاب کنیم کار سختی نیست و با کمک برخی از ابزارهای موجود می‌توان آن‌ها را پیدا کرد. ما نیز در این مقاله سعی کردیم بهترین ابزارهای یافتن کلمات کلیدی را به شما معرفی کنیم.

آموزش مورد نظر رو پیدا نکردی؟

اگر آموزش مورد نظر رو نتونستید پیدا کنید، می‌تونید از طریق حساب کاربری تون یه تیکت ایجاد کنید و آموزش مدنظرتون رو درخواست کنید.

© تمامی حقوق محفوظ و متعلق به دیبایت می باشد - 1394 - 1398