وبـلاگ آمـوزشـی

اینفلوئنسر مارکتینگ در صفحه اینستاگرامی مستر جومونگ

اینفلوئنسر مارکتینگ روشی نوین و بسیار موثر در تبلیغات دیجیتال است. در این روش برندها با افراد تاثیرگذار یا صفحاتی که طرفداران زیادی در شبکه‌های اجتماعی دارند همکاری می‌کنند تا با استفاده از اعتبار نظرات آن‌ها در نزد مخاطبانشان، محصول یا برند خود را تبلیغ کنند. بر اساس تحقیقات، کاربران شبکه‌های اجتماعی در صورت مواجه شدن با محتوای تبلیغاتی تأثیرگذار، پنج برابر بیشتر نسبت به خرید محصول یا خدمات تبلیغ‌شده تمایل خواهند داشت. برای مثال، آمار نشان می‌دهد که در آمریکا ۴۰ درصد افراد پس از مشاهده‌ی استفاده یک محصول توسط اینفلوئنسر‌ها، آن را به صورت آنلاین تهیه کرده‌اند. در ایران هم با توجه به محبوبیت زیاد شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام (رتبه‌ی هفتم در جهان)، بسیاری از برندها از اینفلوئنسر مارکتینگ برای ساختن آگاهی از برند یا فروش محصولات خود استفاده می‌کنند.

 

اینفلوئنسر کیست؟

اینفلوئنسر به افراد تاثیرگذار یا مشهوری گفته می‌شود که مخاطبان بسیاری در شبکه‌های اجتماعی دارند که مدام آن‌ها را دنبال می‌کنند و از نظراتشان تاثیر می‌گیرند. اینفلوئنسرها ممکن است در جهان واقعی مشهور و محبوب باشند (مثلا بازیگران)، یا این که مخاطبان خود را تماما از محتوایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند به دست آورده باشند. در حوزه‌ی تبلیغات اینفلوئنسرها به چند دسته تقسیم می‌شوند که به شرح زیر است:

  • سلبریتی‌ها (افراد مشهور): این افراد شهرت خود را به خاطر حرفه‌ای که در جهان واقعی دارند به دست آورده‌اند. بعضی از این افراد ممکن است در شبکه‌های اجتماعی هم در حوزه خاصی تولید محتوا کنند، برای مثال ورزشکاران. معمولا طیف مخاطبان این افراد گسترده و متنوع است و همکاری اینفلوئنسری با آن‌ها در کمپین‌های برندآگاهی یا تبلیغ محصولات عمومی مناسب است.
  • واینرها: واینر به کسانی گفته می‌شود که در شبکه‌های اجتماعی ویدیوهای سرگرم‌کننده منتشر می‌کنند. این افراد به نوعی کمدین یا بازیگران دنیای مجازی به حساب می‌آیند. معمولا مخاطبان این افراد علاقه‌ی زیادی به آن‌ها دارند و پای صحبت‌هایشان می‌نشینند، بنابراین آن‌ها می‌توانند پیام برند را به طور کامل به گوش مخاطبان خود برسانند.
  • بلاگرها: بلاگرها معمولا بیشتر دست به تولید محتوای متنی در حوزه‌های خاص می‌زنند و مخاطبانشان از آن‌ها انتظار نقد و بررسی تخصصی دارند. برای مثال بلاگرهای حوزه‌ی سفر و گردشگری به شهرها و مناطق توریستی سر می‌زنند و نظر و تجربیاتشان را با مخاطبانشان به اشتراک می‌گذارند. بلاگرها به خوبی می‌توانند در کمپین‌های اینفلوئنسرمارکتینگ در مورد ویژگی‌های خاص و روش استفاده از محصولات توضیح بدهند و مزایا و معایب آن را بگویند.
  • میکرو اینفلوئنسرها: این افراد اینفلوئنسرهایی هستند که حدود ۲ تا ۵۰ هزار فالوور دارند و در یک حوزه‌ی خاص، علاقه‌ی مشخص و یا بازار کوچک دست به تولید و انتشار محتوا می‌زنند. به دلیل این که جامعه مخاطبان میکرو اینفلوئنسرها کوچکتر و تخصصی‌تر است، معمولا ارتباط نزدیک‌تری با فالوورهایشان دارند و تاثیرگذاری نظرشان بر آن‌ها بیشتر است.

 

معرفی مستر جومونگ

اینفلوئنسر

 

یکی از صفحات پر مخاطب مشهدی صفحه مسترجومونگ ( دامون سلیمانی ) میباشد که عمده فعالیت این صفحه در حوزه معرفی برند،رستوران و کافی‌شاپ مشهد میباشد و از بازخوردهای خوبی نیز برخوردار است.

دامون سلیمانی چهره‌ محبوب فضای مجازی سال 1397 به انتخاب مخاطبین گروه اخبار مشهد بوده و همچنین سفیر موسسه معلولین امام جواد نیز میباشد .

 

مستر جومونگ

 

جهت بهره‌مندی از خدمات صفحه‌اینستاگرمی مستر جومونگ کلیک کنید

آموزش مورد نظر رو پیدا نکردی؟

اگر آموزش مورد نظر رو نتونستید پیدا کنید، می‌تونید از طریق حساب کاربری تون یه تیکت ایجاد کنید و آموزش مدنظرتون رو درخواست کنید.

© تمامی حقوق محفوظ و متعلق به دیبایت می باشد - 1394 - 1398